Erciyes Üniversitesi'nden Gökyüzü

Erciyes Üniversitesi'nden Gökyüzü
Erciyes Üniversitesi'nden Gökyüzü

29 Ekim 2014 Çarşamba

4. İki boyutlu kompozisyon çalışmamızda odak çalışması yaptık. Kuralımız bir ya da daha fazla odak oluşturmaktı. Elemanlarımız yine aynıydı. Kare, eşkenar üçgen ve daire. Odağımızı ölçü ve orandan yararlanarak oluşturmamız gerekiyordu.
Ben kompozisyonuma önce kafamda bir tasarım yaparak başladım. kağıdın potansiyellerini kullanmak adına kağıdın ortasında büyük bir kare oluşturdum. Odağımın bu büyük kare olmasını istiyordum. Ancak sunumumda hocamız büyük kareyi oluştururken kullandığım çizgilerin sanki çizgi gibi algılandığını belirtti ve büyük karemin tam bir odak olmadığını boyasaydım daha iyi bir odak elde edebileceğimi söyledi. Sonra tasarımıma dikkatlice bakınca hocamızın söylediklerinde haklı olduğunu farkettim. Kağıdın potansiyelini kullanırken tasarım elemanımın algınlanmasını zora sokmuşum ve gerçekten de karenin kenarları çizgi gibi davranıyormuş.
 5. İki boyutlu kompozisyon çalışmamızda ise 4. den farklı olarak iki ya da daha fazla odak çalışması ve eleman olarak sadece karenin kullanılması kuralları var idi. Tabii ek olarak ölçü oran tekrar ve ritim gibi tasarım ilkelerini de kullanmamız gerekiyordu.
Ben kompozisyonuma yine tasarımımı kurguladıktan sonra başladım. Ortada ki büyük kareyi oluşturan çevredeki karelerimi büyülterek ve küçülterek kullandım. Burada amacım ölçü tekrar ve ritim ilkelerini kullanmaktı. Çevredeki karelerimin içe bakan kenarlarını biraz daha koyu çizdim biraz uzaktan bakıldığında çevredeki karelerim çok çok az ya da hiç görünmüyor ve ortadaki büyük kareye odaklanılıyor. Büyük karenin içindeki karede ise oran ilkesini kullanmak ve ikinci odağımı belirtmek istedim. Son olarak da köşelerdeki büyük karelerimin  birer odak ve ortalardaki en küçük karelerimin de birer odak gibi davranmasını istedim ve böyle bir tasarım oluşturdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder