Erciyes Üniversitesi'nden Gökyüzü

Erciyes Üniversitesi'nden Gökyüzü
Erciyes Üniversitesi'nden Gökyüzü

29 Ekim 2014 Çarşamba

Proje 1 (4. Alt Proje)

1. Projemizin son alt projesinde bir önceki alt projemizle aynı çalışmayı yaptık ama malzememiz farklıydı. Bu kez maket kartonu kullandık ve oluklu mukavvadan daha rahat kullandığımı söyleyebilirim. Sınırlamalarımızda 1-2 fark vardı bu kez tabanımız 20x20 cm idi ve en az 25 parça kullanacaktık. Bu kompozisyonumda 7 farklı modül ve 25 parça kullandım. ve modüllerimi sadece diyagramımdaki gibi yatay değilde dikey, ters gibi konumlarda kullandım.






 En karmaşık modülüm 1 kesme 5 katlama kullandım.








 Diyagramımda modüllerin gelişim aşamalarınıda çizmeye çalıştım.

Proje 1 (3. Alt Proje)


3. alt projede elemanlarımız değişti. Artık strafordan küpleri kullanmayacaktık. 2mm ya da 1mmlik oluklu mukavva kullanacaktık. Ancak oluklu mukavvanın şöyle bir dezavantajı var oluk kırıldığında mukavvanız hangi şekildeyse öyle kalıyor ve mukavvanızın formunu değitirmeniz pek mümkün olmuyor.
Çalışmamızın kuralları 15x15 lik tabanlar kesip onlardan 6 parça elde edip o altı parçaya da kesme katlama ya da bükme işlemlerini uygulayarak 3 boyutlu modüller elde edip onlarla boşluk tariflemekti. Sınırlamalarımız ise her bir parçada kesme katlama bükme işlemlerinden en az üçlü kombinasyonlar kullanmak, en az 6 farklı modül tasarlamak ve kompozisyonda en az 29 parça kullanmaktı. 
Farklı bir çalışma yaptığımız için bu alt projede belirli bir süre herhangi bir tasarım üretemedim. Bir süre sonra kompozisyona bir yerden başlamam gerektiğini düşündüm ve biraz da doğaçlama bir çalışma yaptım. Kompozisyonumda 8 farklı modül ve 29 parça kullandım. Aslında hocalarımızdan ortadaki boşluğu bölersem daha başarılı bir çalışma elde edebileceğim yönünde tavsiyeler aldım ama mukavvadan dolayı iç boşlukta pek çalışamadım. İşte kompozisyondan kareler...








 Diyagramlarımız da hocamız 3. boyutlu çizimler yapmamızın ifademizi daha güzel yapabilmemiz konusunda bize yardımcı olacağını söyledi bende bile bilmeye bir şeyler çizdim. İkinci sayfada ise parçalarımın birleşme prensiplerini gösteren iki boyutlu bir çizimde yaptım.

4. İki boyutlu kompozisyon çalışmamızda odak çalışması yaptık. Kuralımız bir ya da daha fazla odak oluşturmaktı. Elemanlarımız yine aynıydı. Kare, eşkenar üçgen ve daire. Odağımızı ölçü ve orandan yararlanarak oluşturmamız gerekiyordu.
Ben kompozisyonuma önce kafamda bir tasarım yaparak başladım. kağıdın potansiyellerini kullanmak adına kağıdın ortasında büyük bir kare oluşturdum. Odağımın bu büyük kare olmasını istiyordum. Ancak sunumumda hocamız büyük kareyi oluştururken kullandığım çizgilerin sanki çizgi gibi algılandığını belirtti ve büyük karemin tam bir odak olmadığını boyasaydım daha iyi bir odak elde edebileceğimi söyledi. Sonra tasarımıma dikkatlice bakınca hocamızın söylediklerinde haklı olduğunu farkettim. Kağıdın potansiyelini kullanırken tasarım elemanımın algınlanmasını zora sokmuşum ve gerçekten de karenin kenarları çizgi gibi davranıyormuş.
 5. İki boyutlu kompozisyon çalışmamızda ise 4. den farklı olarak iki ya da daha fazla odak çalışması ve eleman olarak sadece karenin kullanılması kuralları var idi. Tabii ek olarak ölçü oran tekrar ve ritim gibi tasarım ilkelerini de kullanmamız gerekiyordu.
Ben kompozisyonuma yine tasarımımı kurguladıktan sonra başladım. Ortada ki büyük kareyi oluşturan çevredeki karelerimi büyülterek ve küçülterek kullandım. Burada amacım ölçü tekrar ve ritim ilkelerini kullanmaktı. Çevredeki karelerimin içe bakan kenarlarını biraz daha koyu çizdim biraz uzaktan bakıldığında çevredeki karelerim çok çok az ya da hiç görünmüyor ve ortadaki büyük kareye odaklanılıyor. Büyük karenin içindeki karede ise oran ilkesini kullanmak ve ikinci odağımı belirtmek istedim. Son olarak da köşelerdeki büyük karelerimin  birer odak ve ortalardaki en küçük karelerimin de birer odak gibi davranmasını istedim ve böyle bir tasarım oluşturdum.